Verzamel, beschrijf en rangschik al je ideeën
Het digitale Verbeterbord
Om het growth hacking proces goed uit te kunnen voeren hebben wij een digitaal verbeterbord ontwikkeld. Met dit bord kan je met je team alle ideeën per stap in de marktbewerkingsfunnel bijhouden. Je rangschikt hier de ideëen en kunt ze tot in detail beschrijven. Na het uitvoeren van het experiment geef je aan of het een succesvol of gefaald experiment was.
Koppel ideeën aan de klantfunnel
Je kunt je ideeen voor verbetering per stap in de klantfunnel toevoegen. Je geeft direct aan als je een idee invoert voor welke fase van de funnel dit relevant is. Door gebruik te maken van het Verbeterbord kan je met je hele team ideëen verzamelen. Zo kan je ervoor zorgen dat er vanuit alle geledingen input gegeven wordt om de marketing en sales te verbeteren.
- Eén centrale plek voor alle ideeën
- Structuur tijdens idee generatie
- Input vanuit het volledige team
- Ideeën rangschikken
- Nu gratis te gebruiken
"het leven is een eindeloze reeks van experimenten"
Beschrijf en rangschik de ideeën
Door gebruik te maken van het Verbeterbord voorkom je dat belangrijke details niet beschreven worden. Het Verbeterbord begeleidt je bij het invullen van alle belangrijke gegevens zoals je veronderstelling, hoe je de veronderstelling gaat testen, wat belangrijke meetpunten zijn, wanneer het experiment geslaagd is, wat de start- en einddatum is. Daarnaast geef je aan wat benodigde tools, middelen en budgetten zijn.
Als er per stap in de funnel een aantal ideeën zijn ingevoerd zal je ze moeten rangschikken. Je kunt namelijk niet alle experimenten in één keer uitvoeren en zal keuzes moeten maken. In het Verbeterbord kan iedere gebruiker de ideeën een score geven waardoor je ze kunt rangschikken. Er ontstaat een gewogen score per idee op basis waarvan keuzes gemaakt kunnen worden.
Je rangschikt op basis van de KISS-methode:
- Kans van slagen
- Impact op het knelpunt
- Simpelheid van uitvoeren
- Schaalbaarheid
Succes met falen
Na het uitvoeren van de experimenten en het analyseren van de uitkomsten geef je aan of een experiment gelukt is of heeft gefaald. De succesvolle experimenten kan je opschalen. Maar ook de "mislukte" experimenten leveren waardevolle inzichten op. Iets meer dan de helft van de experimenten faalt. Dit levert echter zeer waardevolle inzichten op waarmee we verder kunnen. Omdat dit proces snel gaat geef je gelukkig nooit veel leergeld uit in vergelijking tot traditionele marketing waar vaak op basis van aannames en onderbuikgevoel forse uitgaven gedaan worden.
Vraag direct jouw gratis toegang tot het digitale verbeterbord aan!