Header-Crossworx-3

Growth hacking

klantreis optimalisatie om efficiënt en schaalbaar te groeien

Wat is growth hacking?

Wij hanteren de growth hacking methodiek om de marktbewerking continu te verbeteren. We gebruiken hierbij:

  • Inzicht en data
  • Geavanceerde technologie en tools
  • Communicatie en psychologie 

In plaats van maandenlang aan allerlei plannen te werken en dan pas te implementeren, testen we zo snel als mogelijk veel aannames. Door veel te experimenteren zien we snel wat werkt en wat niet. Op basis van deze data en inzichten vegen we de experimenten die niet werken van tafel en schalen we de initiatieven die wel werken op.  

growthhacking methodiek cirkel

Wat levert growth hacking op?

marketing verbeteren

De knelpunten in de klantreis ga je oplossen. Door op een procesmatige manier te experimenteren ga je slim om met beschikbare budgetten en middelen. Continu verbeter je de marktbewerking. De experimenten leveren waardevolle inzichten op. Door de inzet van growth hacking groeit het aantal leads, verbeterd de conversie, besteden klanten meer en ga je klanten beter begrijpen en bedienen. Dit resulteert in een hogere klanttevredenheid en loyaliteit. En vergroot de gemiddelde klantwaarde.

Ook “mislukte” experimenten zijn waardevol!

Door te experimenteren rekenen we af met de oude marketingwijsheid dat 50% van je budget weggegooid geld is, maar je niet weet welke 50% dit is. Wij weten namelijk precies wat niet werkt. Iets meer dan de helft van de experimenten faalt. Dit levert echter zeer waardevolle data en inzichten op. Omdat dit proces snel gaat kost het weinig leergeld in vergelijking tot traditionele marketing waar vaak op basis van aannames en onderbuikgevoel forse uitgaven worden gedaan. 

fail to win

 

Weten waar we jou mee kunnen helpen?

Onder het genot van een kop koffie of thee vertellen we je graag meer over onze aanpak.

  • Hoe sluit onze aanpak aan op jouw organisatie?
  • Welke impact maakt dit?
  • Hoe ver ben je zelf al in het proces?

Allerlei vragen die we graag met je doornemen. 

Ja, ik plan graag een afspraak

Nee bedankt, ik haal al het maximale uit marketing en sales

Iedere dag een beetje beter op basis van experimenten

Om continu beter klantgericht te werken hanteren we de growth hacking methodiek:

  •  Verzamelen en analyseren van data
  •  Uitvoeren van korte experimenten
  •  Analyseren van de resultaten
  •  Successen opschalen

Growth hacking proces

Gebruik gratis ons verbeterbord

 

digitale verbeterbord

Om het growth hacking proces goed uit te kunnen voeren hebben wij een verbeterbord ontwikkeld. Met dit bord kan je met je team alle ideeën per stap in de marktbewerkingsfunnel bijhouden. Je rangschikt hier de ideëen en kunt ze tot in detail beschrijven. Na het uitvoeren van het experiment geef je aan of het een succesvol of gefaald experiment was.

In 5 stappen naar succes!

  • genereer ideeën
  • rangschik de ideeën
  • omschrijf de  experimenten,
  • voer ze uit
  • analyseer de resultaten

Start met het verbeterbord 

"het hele leven is een experiment,
hoe meer experimenten je uitvoert hoe beter"  
databolletjes-rechts@2x

Hoe begin ik met growth hacking?

  • Benoem het knelpunt:
    het knelpunt geeft aan waar in de funnel de meeste ruimte voor verbetering zit. Stel dat je bijvoorbeeld weinig klanten hebt die loyale klant worden. Dan is het zinvol experimenten uit te voeren waarin je een herhaalaankoop stimuleert. Het advies is om op een bepaald moment altijd één knelpunt te kiezen. Zo behoud je de benodigde focus. Deze haal je uit de knelpuntanalyse van je marktbewerkingsfunnel, maar ook klantgesprekken zijn een belangrijke bron.
  • Genereer ideeën:
    bedenk zoveel mogelijk ideeën om mee te experimenteren. Het doel is het knelpunt oplossen. Het gaat om kwantiteit, de kwaliteit beoordelen we pas in de volgende stap. Ons advies is om medewerkers vanuit verschillende afdelingen te vragen voor input. Onze ervaring leert dat je gezamenlijk tot de beste ideeën komt. En als je wat verder bent heeft het zeker toegevoegde waarde om klanten (of juist mensen die geen klant zijn geworden) mee te laten denken.
  • Rangschik ideeën: 
    als je een bak met ideeën hebt ga je ze rangschikken om te bepalen met welke ideeën je aan de slag gaat. Wij hanteren daarvoor de KISS-methodiek. Daarmee schat je in wat de kans van slagen is, wat de impact is op het knelpunt, wat de schaalbaarheid is en hoe simpel het experiment is uit te voeren. 
  • Experimenteer: 
    beschrijf het experiment tot in detail (wat is je veronderstelling, hoe ga je de test uitvoeren, wat ga je meten, wanneer is het een succes, wanneer ga je het uitvoeren, welke middelen en tools heb je nodig, etc.) en voer het experiment uit.
  • Inzicht in resultaten: 
    analyseer wat de uitkomsten van het experiment zijn. Bij succes kan je verder opschalen. Bij een niet geslaagd experiment heb je in ieder geval weer iets geleerd (de praktijk toont aan dat iets meer dan de helft van de experimenten faalt). Toon de resultaten op een win & faal bord om te zien wat wel en niet heeft gewerkt zodat je de inzichten nooit uit het oog verliest.
  • Continue verbeteren: 
    je bent nooit klaar met experimenteren. De uitkomsten van eerdere experimenten zijn het vertrekpunt voor nieuwe ideeën. Als er in de marktbewerkingsfunnel andere knelpunten naar voren komen kan dat de focus zijn van komende experimenten.