Ontdek nieuwe mogelijkheden

Blog

marketing-draagt-niet-bij-aan-leadgeneratie-voor-sales
20 juli 2020 / Leadgeneratie

Marketing draagt niet bij aan leadgeneratie voor sales

Hoewel marketing in veel B2B bedrijven van ondergeschikt belang lijkt is het van cruciaal belang. Om succesvol te verkopen moeten de salesmensen namelijk exact weten wat de klant wil. Hoewel dit logisch klinkt blijkt in de praktijk vaak dat verkoop de klant denkt te kennen, maar dat in werkelijkheid niet doet. Verkopers weten vaak niet precies wat de (potentiële) klant wil. Daardoor bieden ze de klant irrelevante informatie en opties. Ze weten vaak ook niet van welke lead de kans het grootst is dat de lead een klant wordt. Hier kan marketing van toegevoegde waarde zijn.

Lees meer
Investeren in marketin gis nu niet het beste wat je kan doen toch_ 1
13 juli 2020 / Marketing uitbesteden

Niet investeren in marketing is nu het beste wat je kunt doen. Toch?

De eerste golf van de corona crisis lijkt achter de rug. Het stof is neergedaald en veel bedrijven likken hun wonden. MKB-bedrijven (zo’n 75%) zijn in meer of mindere mate geraakt. De financiële resultaten zijn naar verwachting minder dan aan het begin van dit jaar gedacht. We zijn terecht gekomen in een economische recessie. Hoe diep de crisis zal snijden en hoelang het gaat duren is voor niemand duidelijk. Nu we inmiddels de volgende fase (de 1,5 meter samenleving) in zijn gegaan kunnen we weer steeds meer met zijn allen. Het thuiswerkende salesteam heeft ook weer de ruimte om op pad te gaan. Maar waar naartoe?

Lees meer
AdobeStock_88536683-2000px
01 juli 2020 / Datagedreven marketing

Niet waarzeggen maar waarmaken

Iedereen kent het beeld van een waarzegger die in een glazen bol kijkt om de toekomst te voorspellen. 
Er is een vergelijking te maken tussen waarzeggers en de marketing in veel bedrijven. Ook daar worden beslissingen genomen op basis van verwachtingen. Wij hebben de overtuiging dat het beter moet. En wij maken dit mogelijk voor het MKB. Zonder data blijf je op basis van onderbuikgevoel beslissingen nemen. Data verslaat emoties. Niet waarzeggen naar waarmaken.

Lees meer
Header-Crossworx-6
22 juni 2020 / Marketing uitbesteden

Marketing uitbesteden een goed idee?

Wil je meer rendement halen uit je marketing? Wil je jouw klantwaarde verhogen en meer tevreden klanten? Ben je op zoek naar meer klanten of meer naamsbekendheid? Twijfel je of je daarvoor de juiste mensen en kennis in huis hebt? Dan is het een goed idee om je marketing uit te besteden. Door het uitbesteden van je marketing kan je beschikken over de benodigde competenties en expertise op het moment dat je het nodig hebt.

Lees meer
waarde@2x
12 juni 2020 / Leadgeneratie

Het voeden en verzorgen van leads

Het voeden en verzorgen van leads is belangrijk om ervoor te zorgen dat potentiële klanten iedere keer een een stap verder komen in de marktbewerkingsfunnel. Dit vergroot onze verkoopkansen. Een lead levert nog niets op. In hun volledige klantreis is het de bedoeling dat ze steeds verder komen richting het moment van de waarheid: de daadwerkelijke eerste aankoop.  

Lees meer
crossminds-6938
07 april 2020 / Klantwaarde

Klantwaarde vergroten door cross-selling, deep-selling en upselling

Veel bedrijven denken dat als ze de omzet willen vergroten ze op zoek moeten naar meer klanten. De verkopers zal dan met name bezig met acquisitie. Maar het aantrekken van nieuwe klanten kost veel geld en inspanningen. Een andere manier om meer omzet te genereren en de winstgevendheid te vergroten is het laten stijgen van de bestedingen van bestaande klanten. Onderzoek toont aan dat het binnenhalen van een nieuwe klant gemiddeld vijf tot zeven keer duurder is dan het vergroten van omzet bij bestaande klanten.Toch staat dit bij veel bedrijven te laag op de agenda.

Lees meer

Marketing blogs van Crossworx.

Wij zijn continu op zoek naar nieuwe artikelen om te plaatsen voor onze website. Deze artikelen zullen gaan over experimenten, data gedreven marketing, klantreis optimalisatie en sales enablement.