Digitale verbeterbox header

Verbeter het resultaat van marketing en sales

Onze aanpak - Scan & Plan

 Om in kaart te brengen hoe jouw organisatie ervoor staat hebben wij de Scan & Plan ontwikkeld. Gedurende twee workshops gaan we door jullie data en marketing set-up heen.

In drie stappen maken van een analyse van de huidige situatie en stellen we een plan met de strategie en doelstellingen op:

  • Scan van de huidige marketinginrichting
  • Ontdekken van aanwezige data kwalitatief & kwantitatief
  • Strategisch marketingplan

Je ontvangt een verslag waarbij de huidige inrichting, verbeterpunten en een plan voor de toekomst beschreven staat. We gaan graag samen aan de slag.

De marketing scan geeft je inzicht in de huidige marketing inrichting en laat zien waar kansen ter verbetering liggen. Hier nemen we alle kanalen en systemen met betrekking tot de marktbewerking onder de loep.

De marketing scan:

  • Geeft een beeld van de huidige inrichting en verbeterpunten
  • Vergelijkt cijfers met bedrijven binnen dezelfde sector
  • Beoordeeld huidige kanalen en systemen a.d.h.v. verzamelde data

We vertellen je graag meer onder het genot van een kop koffie of thee

Onder het genot van een kop koffie of thee vertellen we je graag meer over onze aanpak. Hoe sluit onze aanpak aan op jouw organisatie? Welke impact maakt dit? Hoe ver ben je zelf al in het proces? Allerlei vragen die we graag met je doornemen en het antwoord op willen vinden. 

Koffie of thee?

Nee bedankt, ik haal al het maximale uit marketing en sales

databolletjes-links@2x

De ontdekkingsworkshop - het begint met data

Tijdens de workshop praten we gezamenlijk over de aanwezige kwalitatieve en kwantitatieve data. De uitdaging in de ontdek-fase ligt vooral in het verzamelen en structureren van data om hier waardevolle inzichten uit te halen.
Het kost wat tijd, maar uiteindelijk levert een strategie zoveel meer op wanneer deze naadloos inspeelt op klantwensen.

  • Kwalitatief 
    Is er een beeld bij de ideale klant? Welke behoeftes, pijn en irritaties hebben die klanten? Waar komen ze vandaan? Welke segmenten onderscheiden we?

  • Kwantitatief
    Wat zijn de demografische gegevens (bijv. leeftijd) van klanten? Wat kopen ze? Bij welke klanten wordt geld verdiend? Wat is de retentie? Wat zijn je beste klanten?
  • Welke data mist nog? 
    Daarna gaan we een stap verder. Verzamelen en structureren van data brengt namelijk aan het licht wat er nog ontbreekt. Hoe gedetailleerder en completer de data is hoe waardevoller.

Het plan

Strategisch marketingplan

Nadat de marketing scan is uitgevoerd en de ontdekkingsfase is afgerond beginnen we met het in kaart brengen van de benodigde inspanningen en te volgen strategie. Het resultaat van de marketing scan is een compact rapport met een overzicht van de inrichting en verbeteringen. In het plan staat het volgende beschreven.

Inhoud

  • De marktbewerkingsstrategie die nodig is om je bedrijfsdoelstellingen te behalen
  • Een beschrijving van de data, technologie, content en de organisatie. Nu en in de toekomst met een blauwdruk en stappenplan
  • Heldere doelstellingen & KPI’s voor de marktbewerking in de komende 12 maanden
databolletjes-rechts@2x

Het fundament op orde

  • De klantprofielen binnen jouw doelgroep worden op basis van interviews opgesteld en uitgewerkt;
  • De waardeproposities waarin klantbehoeftes vertaald worden naar jullie producten en diensten worden opgesteld en/of aangescherpt;
  • De klantreis met bijbehorende contactmomenten wordt beschreven en uitgewerkt;
  • De klantreis wordt op een heldere wijze omgezet naar een meetbare klantfunnel.

Inrichting van benodigde technologie

Wij richten een krachtig platform voor je in, dat aan al de eisen voor klantgedreven marketing voldoet. Door het gehele proces op te delen in overzichtelijke fases, zijn de resultaten direct meetbaar.

Aan de slag en continue verbeteren

Inspirerende campagnes, uitstekende klantenservice en hogere campagne-conversie beginnen met data. Door middel van data-analyses, experimenten, voorspellende modellen en rapportages brengen wij je dichter bij je klanten en gaan we ze in het hart raken!

We beginnen met de knelpunten vanuit de klantfunnel te benoemen waarop je direct kunt gaan verbeteren. Op basis van deze inzichten kan er begonnen worden met het optimaliseren van de marktbewerking.

Je marktbewerking voor een vast bedrag per maand

Haal het maximale uit je marktbewerking voor een vast bedrag per maand. Naast het perfecte team van specialisten, is software voor marketing automation en het opbouwen van klantprofielen vast onderdeel van ons abonnement.
Alles maken we meetbaar zodat we fact-based, resultaatgericht en kostenefficiënt de marktbewerking kunnen uitvoeren. Dit vereist een kanaalonafhankelijke inrichting en aanpak. We denken niet in kanalen maar in klantprofielen en klantprocessen (inline).

  • Team van specialisten
  • Hoogwaardige technologie
  • Bewezen aanpak
  • Expertise op het moment dat je het nodig hebt
  • Tegen de kosten van één marketingmedewerker per maand
  • Na 6 maanden per maand opzegbaar

MaaS Abonnementen

  • Team van specialisten
  • Hoogwaardige technologie
  • Bewezen aanpak
  • Expertise op het moment dat je het nodig hebt
  • Tegen de kosten van één marketingmedewerker per maand
  • Na 6 maanden per maand opzegbaar